
Környezetbarát termék első látásra?
A változás egy-egy kis lépéssel kezdődik. Üzleteinkben szeptembertől zöld árcímkével tesszük láthatóvá, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat. Széles termékkínálatunk mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretnénk segíteni.
Szeptembertől zöldre színezzük azon termékek polci árcímkéjét, amelyek környezetbarát vonatkozással és azt igazoló logóval rendelkeznek. Így szeretnénk megkönnyíteni a választást, s felhívni a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket vásárlóink a mindennapokban megtehetnek.
Döntési folyamatainkban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, a szolgáltatások fejlesztésében. Nemcsak saját tevékenységünk optimalizálásán munkálkodunk, de felelősséget érzünk abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívjuk a választási lehetőségekre. Már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy-egy környezetbarát tisztítószert, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.
A bevásárlásainkat intézve azonban nem mindig könnyű minden szempontra figyelni, nem feltétlenül ismerünk minden fenntarthatósági logót, jelzést. A vásárlók döntéseit szeretnénk segíteni a zöld színű árcímkék bevezetésével. A címkét azon termékeknél tüntetjük fel, amelyek rendelkeznek valamilyen fenntarthatósággal kapcsolatos minősítéssel, logóval. A figyelembe vett logók listája a Denkstatt Hungary Kft. fenntarthatósági szakértőinek ajánlásával készült.
A termékkínálat kialakításakor is figyelünk arra, hogy a hozzánk betérők minél szélesebb szortimenttel találkozzanak, a vásárlók számára leginkább a konkrét termékeken keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínáljuk. Saját márkás termékeink fejlesztésénél kiemelt szerepe van a fenntarthatósági szempontoknak.
Vásárlóinknak a széles termékkínálaton felül a zöld címkék most újabb segítséget nyújtanak, hogy környezetbarát alternatívát találjanak hétköznapi döntéseikhez.
A Mindig megéri árképzési stratégiánkkal is a fenntarthatóságot képviseljük, és a tudatos fogyasztás mellett tesszük le a voksunkat: négy hónapon át nem emeljük az árakat, így a vásárlóknak nem kell akciókat figyelni, és feleslegese árut felhalmozni, valóban akkor vásárolhatnak, amikor arra szükségük van.
A tudatos vásárlás fontosságára is gyakran felhívjuk a figyelmet, Kezdd kicsiben a háztartásodban! elnevezésű zárt Facebook csoportot működtetünk, ahol termékajánlatokkal és tippekkel is segítjük a felelős döntéseket, a környezetbarát életmód népszerűsítésében szakértő civil partnerekkel dolgozunk együtt.