FőnavigációKategória navigációFőtartalom
Cégtörténet dm

Cégtörténet

A kezdetek

Az 1970-es évek elején Németországban a liberalizált kereskedelmi jogszabályok lehetővé tették drogéria jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő kiszolgálását és a hatósági, rögzített árak felszabadítását. Götz Werner - elismert sportoló és szakképzett drogéria kereskedő - megérezvén az új piaci szabályok adta lehetőségeket elhatározta, hogy egyedi arculattal rendelkező, önkiszolgáló jellegű drogéria üzlethálózatot hoz létre.

Mivel önerőből nem tudta volna finanszírozni a költségeket Günter Lehmann személyében olyan üzletemberre lelt, aki - fantáziát látva Werner úr ötletében - anyagi támogatást nyújtott. Az első dm - drogerie markt üzlet 1973-ban Karlsruhe városában nyílt meg nagy sikerrel. Látva az első eredményeket Werner úr intenzív terjeszkedésbe kezdett, amelyhez segítségül hívta egykori sporttársát az osztrák Günter Bauert, aki kereskedelmi vezetőként dolgozott Ausztriában.

A vállalkozás németországi alapjainak lefektetése után, átlépve a határokat 1976-ban az ausztriai Linz városában nyitotta meg kapuit a dm, nemzetközivé téve a láncolatot. A kilencvenes évek elejére Németországban mintegy 500, Ausztriában közel 300 üzlet viselte a hasában kis virágszirmot hordozó szót: dm.

Im Bild eine dm Filiale.

dm Európában

A cég tulajdonosai elérkezettnek látták az időt, hogy további országokat is "meghódítsanak", így szinte egy időben Horvátországban, Szlovéniában, Csehországban, Szlovákiában, valamint Magyarországon is elkezdődött a terjeszkedés. 1993. július 8-án Budapesten, az Üllői út 445. szám alatt nyitott meg az első magyar dm, amelyet évente mintegy 15-20 új egység követett. 2000 áprilisában a 100. dm üzlet megnyitását ünnepelhettük Vásárlóinkkal Esztergomban, miközben a dm konszern, már több mint 1000 üzletet tudhatott magáénak. 

A kelet-európai országok sikerein fellelkesedve az üzletlánc ismét újabb terület felé orientálódott, 2004-ben a szerb fővárosban, 2006-ban Boszniában, 2007-ben Romániába, majd 2009-ben Bulgáriában nyitotta meg kapuit az első dm. A 2012-es év sikere, hogy Macedóniában is megtörtént a cégalapítás. 2017-ben Olaszországban is megkezdődött az expanziós terjeszkedés, majd 2022-ben megnyitotta első lengyelországi üzletét.

dm Magyarország

Amikor a dm megjelent a hazai piacon, a német és osztrák kereskedelemtől lényegesen különböző piaci környezettel, adottságokkal és vásárlói szokásokkal találta magát szemben. Ausztriában és Németországban jóval magasabb volt az életszínvonal, amiből egy erős vásárlóerő következett, a választék meghaladta a 4500 árucikket, míg Magyarországon az első üzlet kínálatát 2500 termékre sikerült „felduzzasztani”. 

A dm mára több mint 15 ezer terméket forgalmaz, főként szépségápolási és az egészséges életmódhoz kapcsolódó termékeket.  Az elmúlt 30 év során a dm dinamikus expanziós politikájának köszönhetően egy üzletes drogériából 263 üzletes országos hálózattá fejlődött.

Az ingatlanpiac átstrukturálódására folyamatosan reagáló vállalat már elmondhatja, hogy minden típusú kereskedelmi ingatlan megtalálható a dm üzletek között: sétálóutca, bevásárló-udvar, plázák, és centerek, szolgáltatóházak, és lakótelepi központok, pályaudvari lokáció.
Az alapítók a mai napig aktív üzletemberként segítik a cég fejlődését, több ezer ember számára lehetővé téve a "Hier bin ich Mensch, hier kauf' ich ein" avagy "Itt vagyok önmagam, itt vásárolok" szlogennel történő azonosulást.

Im Bild: Die Geschäftsführung von dm Ungarn