Ellenőrzött natúrkozmetikumok a dm-nél
A natúrkozmetikumok egyre népszerűbbek, és ez nem is csoda. Régóta tudjuk, hogy a természet ereje magabiztossá tesz minket. A termékek nem tartalmaznak olyan összetevőket, amelyek károsak lennének a környezetünkre: a bio gazdaságokból származó olyan természetes alapanyagok, mint például a rózsaolaj vagy a shea vaj gyakori összetevői a dm natúrkozmetikumainak, nincsenek bennük viszont mesterséges illat- és hatóanyagok, szilikonok és a paraffinok. Mivel a natúrkozmetikum kifejezés önmagában nem garancia a minőségre, a hagyományos, de natúrnak beállított termékeket nem könnyű első ránézésre megkülönböztetni a valódi natúrkozmetikumoktól. A legjobb, ha minősített, natúrkozmetikai logóval ellátott termékeket választunk. Nézzük, melyek a legfontosabb natúrkozmetikai címkék!
Natúrkozmetikai logó – megbízható és ellenőrzött
Sok gyártó hirdeti a termékét „természetes összetevőkkel", "bio" és egyéb jelzőkkel. De hogyan lehetünk biztosak abban, hogy ezek a krémek, rúzsok és társaik valóban jobbak a környezetnek? A natúrkozmetikai termékeken levő logók segítséget nyújtanak, hogy eligazodjunk az összetevők dzsungelében. Íme egy kis áttekintés a minősített natúrkozmetikumok legfontosabb pecsétjeiről:
NaTrue
A nemzetközi Natrue pecsétet vezető európai natúrkozmetikai cégek szövetsége ítéli oda, és két minőségi szintet különböztet meg:
• Natúrkozmetikumok
• Bio kozmetikumok
A terméktől függően meghatároznak egy minimális natúr hatóanyagtartalmat és a természetközeli összetevők megengedett határértékét is. Ahhoz, hogy egy termék biokozmetikai minősítést kapjon, a természetes/természetközeli összetevők legalább 95%-ának biogazdálkodásból és/vagy ellenőrzött vadon gyűjtésből kell származniuk.
2020 végéig jelen volt a rendszerben egy 3. szint, a „biotartalmú natúrkozmetikumok”. Ezt a szintet 2021 eleje óta nem ítélték oda. Az ezzel a tanúsítvánnyal rendelkező termékek továbbra is a piacon vannak, de amint egy terméket újra kell tanúsítani, már csak az aktuális szintekbe sorolhatják őket.
Mindkét szintre ugyanaz a logó vonatkozik. A natrue.org webhely termékadatbázisában ellenőrizheti, hogy egy adott termék milyen tanúsítvánnyal rendelkezik. Például a dm alverde márka termékeit is megtalálja a táblázatban.
BDIH
A Német Ipari és Kereskedelmi Vállalatok Szövetségének logója az ellenőrzött natúrkozmetikumokat jelöli. Minősíti a természetes összetevőket tartalmazó natúr termékeket, ellenőrzi, hogy a termék mennyire környezetbarát, vizsgálja az ellenőrzött ökológiai termesztésből származó természetes alapanyagokat, a környezetbarát előállítást, valamint az állatkísérletek mellőzését, továbbá az újrahasznosított anyagok alkalmazásának mértékét a csomagolásban.
A minősítés szigorú követelményei a kontrollierte-naturkosmetik.de oldalon is megtalálhatók.
Cosmos
A Cosmos egy nemzetközi standard a bio és natúr kozmetikumok minősítésére. A COSMOS-nak saját logója nincs, a minősítő szervek (BDIH, a Cosmebio, az ICEA és a Soil Association) logója alatt szerepelnek a COSMOS Natural vagy COSMOS Organic kifejezések.
- Cosmos Organic: 95%-ban bio összetevőket tartalmazó termékek
- Cosmos Natural: a szabványnak megfelelő, de 95%-ban bio összetevőket nem tartalmazó termékek
A további követelmények listája a cosmos-standard.org oldalon található meg.
A vegán virág szimbólum
A vegán virág nem a klasszikus értelemben vett natúrkozmetikai logó. A Vegan Society England ítéli oda, és garantálja, hogy a termékben nem találhatók állati összetevők, és a gyártó cégek nem végezhetnek állatkísérleteket, illetve nem végeztethetnek másokkal. További információ a vegansociety.com oldalon.