FőnavigációKategória navigációFőtartalom
self scanning

A dm a piacon elsőként fejlesztett környezetsemleges termékcsaládot, bemutatkozik a Pro Climate 

Az új almárka tudományos koncepción alapszik 

Törökbálint, 2021.04.08.  - A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóiknak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseikhez, a kereskedelemben pedig úttörő szereplőként példát mutasson másoknak: a szortimentben előnyben részesítik az kisebb ökológiai lábnyom mellett előállított termékeket, az üzletekben felhívják rájuk a vásárlók figyelmét, minimalizálják a műanyagfelhasználást, és növelik az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásokban. Egyre több szilárd terméket kínálnak műanyag csomagolás nélkül, a drogériapiacon elsőként utántöltő állomásokat vezettek be, áprilistól pedig környezetsemleges termékek érkeznek az üzletekbe. 

„A saját márkás termékek terén már eddig is sok alternatívát biztosítottunk a környezettudatos vásárlóknak, most pedig egy új fejlesztésnek köszönhetően környezetsemleges termékeket is kínálunk nekik. Ezekkel a termékekkel kényelmesen beépíthető a fenntarthatóság a hétköznapokba” - számolt be büszkén az egyedülálló és innovatív kezdeményezésről Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm ügyvezetője.  

A dm a Berlini Műszaki Egyetemmel és gyártó partnereivel közösen fejlesztette ki azt az egyedülálló koncepciót, amely során a termékek környezetre gyakorolt hatásait mindenre kiterjedően elemezték, majd a lehető legkisebbre csökkentették. A termék előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat a dm öt környezeti hatást érintően kompenzálja: úgy, mint a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása. A hatások ellensúlyozásaként németországi természeti területek rehabilitációjával állítják helyre az ökológiai egyensúlyt, így válnak a termékek környezetsemlegessé, s járulnak hozzá közvetlenül a természetvédelemhez.  

Az új, 14 tagú környezetbarát termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le. A WC-papír, a sampon és a tusfürdő mellett lesz mosó- és tisztítószer, illetve a test- és arcápolás területén is kínálnak környezetsemleges termékeket. Saját márkáik közül az alverde NATURKOSMETIK, a Jessa, a Sanft&Sicher, a Denkmit és a Sundance termékcsaládok almárkájaként találkozhatnak a Pro Climate termékekkel a vásárlók.  

Környezeti hatások teljes körű elemzése és csökkentése 

„A környezetsemleges termékek fejlesztése holisztikus, tudományosan megalapozott személeten alapul, s ezidáig egyedülálló kezdeményezés: míg a klímasemleges termékek csak a CO2-kibocsátását kompenzálják, a Pro Climate termékek esetén öt területet érintően vizsgáljuk azokat a környezeti hatásokat, amelyek a termék teljes életciklusa folyamán keletkeznek a nyersanyag felhasználáson és gyártáson át egészen az ártalmatlanítás fázisáig.  A fejlesztések során a környezeti hatásokat a termékek összetevőinek és csomagolásának optimalizálásával minimalizáljuk” - avat be a részletekbe Prof. Dr. Matthias Finkbeiner a Berlini Műszaki Egyetemről. 

 A kompenzáció természetvédelmi szempontok mentén történik 

A termékek előállítása és ártalmatlanítása során keletkező és el nem kerülhető környezeti ártalmakat az okozott hatásokhoz mérten kompenzálja a dm, vagyis minden egyes termék esetén kiszámolják a pontos környezeti költségeket az öt említett kategóriában. Ezt az összeget a dm németországi ipari és banyaterületek rehabilitációjára fordítja. A területeket a HeimatERBE kompenzációs projekteket lebonyolító szervezet alapos tervezés után a természetvédelem szempontjait követve rehabilitálja, és több szakaszban fejleszti, hogy ökológiailag értékes biotópok jöjjenek létre. Ezek segítik a biológiai sokféleség megőrzését és fejlesztését, a klímaváltozás hatásainak mérséklését.  

„Ha sikerül felkeltenünk vásárlóink érdeklődését a Pro Climate termékek iránt, akkor a többi  dm-országban is lehetőségünk nyílhat kompenzációs projekteket indítani” - tekint optimistán a jövőbe az innovatív kezdeményezés kapcsán Csoknyainé Horváth Gertrud. 

További információk: www.dm.hu/proclimate